himmelsblått

Lyssnar på ett inlägg om Carina Rydberg på P1. Det är spännande. Här om dagen hörde jag en fantastisk positiv 50+ kvinna på P1 om friheten när barnen växt upp. Jag blev lite drömmande... De är så fina men tar all tid och energi. Så är det bara.

I dag har vi haft en promenad i trattkantarellerna, en fin stund vid Järleån med farfar och mormor och en skön stund hos mamma. Jag har promenerat 6 km med Ture i sulky och pratat. Han var jättetrött och tyckte det var mysigt att bara sitta i vagnen och prata med mamma. I går var vi på Tures sista poolspel för säsongen. Även där var farfar och mormor med. William och Ammi var hemma och tapetserade Tures rum som vi arbetat med till halv tre kvällen innan. Nu närmare vi oss slutet med den stora renoveringen. Kanske ska vi satsa på en inflyttningsfest till jul då det var två år sedan vi började. Tures rum blev jättefint med himmelsblå tapet. Nu ska vi välja tapet till stora rummet uppe. Det lutar åt en mörkröd och en ljusbeige storblommig... Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Pernilla A

Så roligt att titta in och se hur ni har det i livet, Jenny! Trattkantarellspromenad , åååhhh. Orkar ni inte äta upp alla så kan jag tipsa om att det inte är så dyrt porto som behövs för att skicka torkade trattisar till Nepal :) Tack för gosedjur som mamma nu sänt!

Ljusbeige blommig låter fint tycker jag.

kram Pernilla

ps en del dagar låter 50 plus oerhört lockande, andra inte alls- så olika dagar i livet är...

2008-09-15 @ 18:14:12
Postat av: Siv

Härligt för Ture att få ha mamma en stund för sig sig själv i trattkantarellskogen. Låter ljuvligt med himmelsblå tapet.

Det bästa med 50+ o 60+ är att bli mormor/farmor till ljuvliga barnbarn och att ens barn o andra nära o kära har det gott i livet.

kram Siv

2008-09-17 @ 19:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0