En fartfylld morgon

Ofrivillig sovmorgon!
På en halvtimme och inte en seknund mer hade jag och alla fyra barnen klätt oss och gjort oss klara, brett bilmackor och satt färdiga i bilen! Det är något att vara stolt över.
Jag släppte Ture vid bussen, skjutsade Tage till Karl, Myra och Algot till dagis och sedan åkte jag till Born och kopierade SNABBT stenciler och så POFF in i språkrummet. 45 minuter franska med sexorna. och nu hemma igen.
Ska ringa och maila och jobba lite här hemma några timmar. Sedan ska jag skala potatis, hämta alla barn och skjutsa Tage till snickeriet, han ska bygga en verktygslåda. Göra mat och sen kommer mamma som ska vara barnvakt eftersom vi ska på föräldramöte och i det kommer Gabriella som ska vara här några dagar för att vi ska städa ur Anders hus och det ska delas saker.
En typisk föräldradag!
Jag har glömt, hur är det att inte vara förälder...?
Algot har använt all ved i vedkorgen till att bygga en råttfälla som står mitt på golvet laddad med ost. Den ska stå där flera veckor deklarerade Algot. Som tur var tog Tage över komandot i går kväll och förklarade för Algot att det var bättre att de bygde en matskål åt råttorna att lägga osten i såkunde de komma och äta där (Tage har slängt familjens samtliga råttfällor som han tycker är grymma och propsar på att vi ska köpa råttlarm.). Nu står ett helt bo åt råttorna i stället mitt på golvet med ost och servetter och sängar att sova en stund i osv... Ture är helpepp på att sätta upp en elmätare hemma. Han har förstått att man kan spara pengar på att dra ner på sin elkonsumtion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0