Snuddelturken hänger med

Ensam på hela gården
ja och så barnen förståss...
Vaknar en minut innan klockan ringer och säger till mig själv; lika bra att gå upp.
Jag med, säger Snuddelturken som jag trodde sov.
Hon fyllde två i förra veckan.
Och vi går upp  allihopa.
Och äter fil med hela kroppen
 och alla disktrasor är redan sura.
Ture går till bussen och småkillarna lämnar jag av på dagis
och snuddelturken med.
Jag har franska med åk 6
och de bubblar av liv
och  jag åker till jobbet och dricker pyttelite kaffe som finns kvar när man kommer kl 11
och jag attesterar en bunt fakturor
ringer ett par samtal och
datoriserar lite
och tänker på barnen och på snuddelturken
Sedan vid ett så blir jag bjuden på en semla av Öbo hos ABF
den är god
och så hämtar jag på dagis och säger till barnen att nu får vi vara snabba om vi ska hinna till simskolan.
Jag med, säger snuddelturken
som älskar att bada
och vi är snabba
Och Algot simmar som en fisk under vattnet
Tage är överallt i hela badhuset
Och snuddelturken skriker
IGEN
varje gång vi kommer ner ur stora rutchkanan
Sen skriker hon macka macka macka
så vi går och äter kvällsmackor
och så tycker Algot att vi ska gå och basta
Jag med, säger snuddelturken
Och Ture går själv på herrarnas.
Vi kommer blöta och trötta hem till en hungrig 1½ kubikspanna
som vi matar
sedan vällning.
Jag med, säger Snuddelturken
Ture berättar en mardröm
och sen somnar vi.
Och alla konstiga kort jag tog i dag kan jag inte ladda ner i datorn.

Kommentarer
Postat av: Inger

SNUDDELTURKEN????????????

2009-02-24 @ 22:32:54
Postat av: Anonym

Gulligt namn på en gullig unge.

kram från mig

2009-02-25 @ 08:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0