Nedräkning

Nedräkning.
4 dagar kvar.
Fredag kl 17.00 till söndag odefinierbar tid.
Vad kan man göra med så lång tid utan barn?
Allt!

Jag har haft tusen (fem) jobmöten på kvällen i dag och sedan läst en bok om vilda djur på savannen. För barnen. Algot pratade om Noshörningar och Lejon i en timme innan han kunde somna. Noshörningar har inga fiender förutom människor hävdade jag. Stämmer det? Algot sa att det nog stämmer. Man kan ju såga av benen på dem med en såg föreslog han. Man inte jag för jag är för hög. De skulle ju se mig direkt!
Visst får man bilder av hur det ser ut i hans lilla hjärna.
Tage satt och skrev härom dagen. Tränade bokstäver. Han var MYCKET nöjd! Han hade hämtat bokstavsplanchen och stavat sig fram til FAN. Sedan skrev han även JÄVLAR. Utan assistans från föräldrarna.
Visst är det så att man lär sig något mycket lättare när man är motiverad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0