Pizza o gröt

Söndagkväll och vi har burit möbler ur Anders hus. William är inne i stan för att köpa pizza.Myra och jag försöker skruva i några knoppar men Myra är trött och borren går av. Pizzan har anländeroch alla barn utom Algot sitter vid bordet. Algot ligger naken under ett täcke på golvet.
- Algot, om du ska ha pizza så får du gå och ta på dig ett par kalsonger nu med en gång för alla andra sitter vid bordet redan. (paus) Annars blir det ingen pizza Algot, då får du äta kall havregrynsgröt eller fiskpudding i stället.
- Jag tänker inte ta på mig kalsonger!
Jag tänker att det är väl bäst att ignerorera så jag går och sätter mig vid bordet. Algot smyger fram till mig efter en liten stund;
- Vad var det jag skulle få?
- Kall havregrynsgröt eller fiskpudding!
Algot glider upp på stolen.
- Då tar jag helst havregrynsgröt, lite lagom varm.
Så det var bara att göra gröt medan alla väntade och pizzan svalnade... och nu är alla mätta och belåtna. Tage började krama stolen efter tre bitar pizza och sedan frågade han om man fick gå och vila lite... Nu sover Myra också och Ture och Algot står och borstar tänderna och vi ska gå upp och lägga oss bland leksaker, tavlor, möbler och frisiduller i lekrummet. Tage har prytt det rummet med en tavla på Anders sista orgel i guldram som han hittade bland de sista sakerna i dag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

får man åta gröt utan kallingar och när man äter pizza så ska man ha dom på.har jag fattat rätt?

kram från mig

2009-03-03 @ 13:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0