En dag mötte vi Kurten


En dag när vi slaskade oss ner på isen just innan mörkret föll hade vi tur att möta farbror Kurten med sin skoter. Och vi fick provköra!

Jo, vi har haft barnfri helg. Det var toppen. Och vi har gått vidare i vardagen lite mer avspända. Om någon är avis på Kerstin som hade barnen så går det bra att ställa sig på kö inför nästa helg om tre år! Det kan även tidigareläggas om intresset är stort!

Bytardagarna är också avklarade. Barnkläder en masse och ganska mycket böcker den här gången... och trötta fötter och några intjänade tusenlappar. Jag har en kasse kvar med kläder i storlek 68-80 om någon är intresserad. För först gången en bytardagskväll fick jag skotta när jag kom hem. Vilken vinterkänsla. Vårt hus och platsen vi bor på är vacker på sommaren med allt vildvin och murgröna och sjön och så, men nästan ännu vackrare är det på kvällarna vid tio-elva när man har varit ute och eldat och skottat lite och det är mörkt ute och ljust i huset och alldeles tyst och stjärnklart.

I kväll kom jag hem tidigt för att vara måndag. Vi har hunnit varit med barnen ordentligt. Myra, Ture, jag och William spelade Lusen (inköpt på bytardagarna) och fikade medn Tage och Algot var ute i snålblåsten  och duggregnet halvt påklädda och bygde en koja av pinnar runt ett träd och klättrade i träd och satt och huttrade under gungorna med en lokaflaska som de smugit med sig ut i en gympapåse.

Nu sover de. I soffan ligger fem rena lakan. Hela byrån är full av torkande glitterteckningar. På golvet i hallen står och ligger 21 skor och stövlar och jag är trött på att plocka undan. Ture och jag har i alla fall kört två tvättmaskiner i kväll och Ture har kollat vilka plagg det står 60grader i. I jämställdhetens namn.

I morgon fransklektion, hemmajobb och simskola och handling. Tage ska vara på lokalradion ungefär vid halv ett så lyssna då!

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-03-31 @ 18:44:19
Postat av: Inger

Jag vill också möta Kurten. Det ser jättekul ut och vi har massor med snö att köra på. Be honom svänga förbi ................/Inger

2009-03-31 @ 18:46:44
Postat av: Anonym

Undrar om det finns någon ledig tid nu på lördag från ca 16.30-söndag någongång

hälsningar från mig

2009-04-01 @ 11:47:22
Postat av: Pernilla

Vad härligt med snö och bytardagar! Längtade faktiskt lite hem då mamma rapporterade om bytardagarna:) GRATTIS på födelsedagen också Jenny, hoppas du får en glad dag med mycke grädde!kram från oss i Nepal

2009-04-01 @ 17:46:24
Postat av: jenny

Anonym, Det är väldigt fullbokat men de två minsta har en ledig tid just på lördag =)

Grattis!

2009-04-02 @ 13:03:50
Postat av: Anonym

TACK O TACK VILKEN TUR MAN HAR,DÅ TAR JAG DEN TIDEN

KRAM FRÅN MIG

2009-04-02 @ 13:24:31
Postat av: Bettan Eknor

GRATTIS i efterskott!!!

Är helt förvirrad i flyttkaoset och

hade totalt glömt bort att grann"flickan"fyllde år igår.

Hoppas att du hade en BRA dag!

Födelsedagskram från Elisabet

2009-04-04 @ 08:01:23
Postat av: Bettan Eknor

GRATTIS i efterskott!!!

Är totalt förvirrad i flyttkaoset o har noll koll på födelsedagsfronten.

Hoppas att du hade en BRA dag,fick äta mkt tårta o fick många gosiga små kramar av de där gulliga fina barnen som springer omkring här på gården.

Födelsedagskram från Elisabet

2009-04-04 @ 08:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0