På jakt efter det perfekta livet

Anmäler mig till en högskolekurs halvfart i fårskötsel. På Sannas initiativ. Kollar på studera.nu in mina totala högskolepoäng som tills dagens dato består av följande: Digital mediedesign 30hp, kulturantropologi 15hp, franska 15hp, livets mening 3hp, rytmik 30hp. Samt påbörjade kurser i fem andra ämnen. Man skulle kunna sammanfatta det med varken hackat eller malet. Dessutom hoppas jag på att räkna in några poäng i kreativt skrivande till våren och har sökt fårproduktion och företagande till hösten… knappast några vuxenpoäng här utan mer av en magisterexamen i velighet.


I kväll har vi haft pizzaparty på taket. Eller party och party… pizza i alla fall med kvällens gäster Maria, Elom, Edvin, Åsa, Henning och Johanna. (Simon har åkt till Ghana med Fifi) Jag har kört in bussen till Lomé men jag orkade inte vänta på den… den skulle ju bli klar om en timme eller i kväll eller någon annan kväll.


Vi tar ett glas vin till pizzan och pratar om projektet och jobbet. Sedan söker jag högskolan och tänker på allt som vi påbörjar här, stort och smått. Funderar på åt vilket håll jag ska. Finns det någon mer som är osäker på åt vilket håll han eller hon ska?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Måste man bestämma sånt nu?! Vad man vill och vart man ska..

Jag trivs så bra där jag är idag, så jag vill nog bara fortsätta att vara hemma, busa, mysa, fika och gunga ett tag till... Men sen måste jag nog jobba lite.

2011-04-16 @ 07:05:21
Postat av: Sanna

Ja vill inte påstå att ja är helt säker heller. Blädrade länge bland kurserna o tillslut blev mina ansökningar till hösten följande:



Fårproduktion o företagande

Växtkomposition

Digitalt foto

Gröna tak i urban miljö

Djurhållning

Hunden i vården o socialt arbete

Formlära, akvarellteknik

Lantbruk o djurskydd

Trädgårdsterapi, fortsättning.



o ja vet inte ens om ja vill plugga till hösten...

2011-04-16 @ 08:18:21
Postat av: Pernilla Tyrfors

Hej Jenny!

Vet inte heller riktningen... tills dess knegar jag bara med en skapligt schysst försörjningsaktivitet. Fårskötsel låter underbart och ihop med allt det andra du har förkovrat dig i så så blir ditt så kan nog ditt CV visa att du har kommit en bra bit på väg till att hitta "livets mening". Just nu är meningen med mitt liv att göra Joels födelsedag imorgon till en riktig höjdare! Gott så. Sköt om dig och familjen, "där nere".

Hälsn. Pernilla

2011-04-17 @ 21:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0