Vi kommer inte hem ännu

Flygfåglarna tjattrar värre än någonsin här. De tjatar och tjatar och frågar hela tiden. Kan vi inte åka tillbaks till Sverige snart? Jag som har internet kollar. Nej ni vänner. Stockholm har +3 grader och mulet, ni får nog vänta lite till. Vi har det bättre här där vi har det lugnt och skönt och kan lukta på blommorna. Än får ni gå utan strumpor och skor, än är det vinter i Sverige säger mor.

Jag har en bok som heter West African Birds och är tjock och var dyr. Ändå vet jag inte mer än att det finns massor av rödbruna duvor här. Några små gråsparvsliknande fåglar. Jättefina grönskimmrande små med långa näbbar som på Kalles jul och gulskimrande stora. Och de små gröna har en väldigt speciell melodi. Men varje gång jag ska spela in dem blir de tysta. Det är som att man alltid tänker de smartaste tankarna när man inte har papper och penna och alltid glömmer bort dem tills man ska skriva ner. I dag har jag i alla fall lämnat in min första uppgift på kursen kreativt skrivande på högskolan i Kristianstad och börjat läsa The happiness hypothesis för kursen på Högskolan i Skövde. Liggandes på poolkanten. Lyssnandes på fåglarna. Letandes efter meningen med livet.


Kommentarer
Postat av: Evy

Hej!

Inte är det helt åt skogen med vinter heller. Det är ju på grund av den som vi längtar efter vår och värme. Idag är alla barnen i Säfsen och åker skidor. Själv är jag kvar på skolan och kan jobba lite utan att bli avbruten. Hade visserligen en journalist här i två timmar som håller på att göra ett radioprogram om skolreformer genom tiden men det var faktiskt ganska trevligt. Genom att titta tillbaka i tiden så såg jag att jag i alla fall hade en mening med livet när vi startade upp friskolan. Kanske hittar du meningen med livet där på poolkanten eller någonannanstans i något sammanhang eller utan sammanhang. Lotta var just här och visade mail från William att ni tackat ja för Algot till hösten. Jättekul tycker jag!

Ha det nu så gott och självklart ska Tage också ha en extra kram!

Hälsningar Evy.

2011-02-04 @ 12:59:29
Postat av: kerstin

Hej

Dom är så söta dom små kollibrirna eller vad dom nu heter.Jag försöker skynda på våren med att ha pärlhyasinter på bordet. Jag längtar tillbaka till er jättemycket. Kram till er alla

2011-02-04 @ 16:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0