Trött på plastpåsar

  

Plockar plastpåsar från rabatterna och sår krasse i en kruka. Är trött på alla plastpåsar överallt. Sätter på Ekologiska lösningar i baren och hänger en stund med Marie och Ali. Tänker på plastprojektet och surfar in på Forum Syds hemsida men de har fortfarande ingen info där. Tittar lite närmare på påsglassen som barnen köpt åt mig på glasscykeln. Den är tillverkad i Togo enligt ISO 9001. Jo det är sant!

 
Funderar på Elise. Hon tvättar åt oss, fast inte allt och inte bra. Hon sopar men det ligger påsar och skräp kvar överallt. Hon diskar ibland. Hon kliver ner all blommor jag planterar och kissar öppet utanför baren. Hon serverar i baren men är den suraste servitris jag träffat på. Det låter inte så svårt att göra sig av med henne som anställd va? Men. Hon är Maries lillasyster och psykiskt mycket instabil. Det är svårt. Hur gör man?

 
Nu är värmen här igen. Det var så varmt i dag att jag inte orkade leta rätt på termometern. Vitt bröd och sött thé varje dag till frukost. Vad fasen, vad då onyttigt? Nyttig kan man vara hemma i Sverige. Här nere känns det oväsentligt. Svettas som en neger. Började med kurslitteraturen i dag, läste introduktionen till The happiness hypothesis av Jonathan Haidt. Den kändes väldigt… västerländsk. Tala för dig själv, kände jag när han skrev om hur mycket livsvisdom och analys vi översköljs av genom media och tv och så vidare i dagens samhälle. Här sköljs man över av fiskarnas entoniga sång till koklockan åtta timmar om dygnet. Analysen kommer inte heller som en våg, den får man stå för själv där man sitter och tittar och glor och tittar och glor...


Myra hade med sig en syrsa i fickan hem från dagis i dag. Hon höll den i rumpan och förkunnade glatt att den kan flyga. Hn har fått nya rosa byxor med volang av Marie. Lycklig. Algot har bjudit sin dagisfröken på en dricka i baren i dag.


 
13 backar läsk och öl handlade vi idag. Det är ju vaka i morgon. Nu har alla plaststolar anlänt. Byggställningarna är på plats och musik och ljus och gästerna börjar anlända. Om vi kan få fart på ugnen i morgon ska jag baka någon trevlig kaka att sälja i baren. Borde sopa stranden ren från plastpåsar också. Igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0