inget bröd

Jag har aldrig haft så ont i magen som i natt och känt mig så svag. Jag har aldrig svettats så häftigt som i natt. Aldrig. Jag var tvungen att tända ett stearinljus för det kändes som jag svettades blod. Det var ju en himla tur att så inte var fallet.

I morse när jag kom upp fanns det ingen el (alltså inget thé) och ingen brödcykel (alltså inget bröd). Gjorde en macka på gammalt bröd och la den på bänken att vänta på thé i en och en halv timme. När elen kom hade William ätit upp min frukostmacka. Sånt är svårt att förlåta. Det kom aldrig någon brödcykel.

Jag har fått tillbaks mitt telefonnummer. +228 752 13 94. Skicka gärna ett sms så får jag tillbaks ditt nummer också.

I dag ska jag till marknaden och äta minst tio fettbollar!



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jenny, om du fortfarande har hög feber av och till & frossa&svettningar så kanske du ska besöka det hemska sjukhuset ändå, ibland ställer de lokala rätt diagnos...Eller tror du mer på fettbollar än mediciner som behandling? hälsn sjuksköterskan bortom bergen

2011-06-07 @ 19:07:12
Postat av: jenny

Fettbollar är inte att förakta. Men jag börjar tro att det är salmonella istället... det har jag haft förut och då är det ju bara att dricka och äta salt mögelost och sedan INTE ta antibiotika, eller hur;) Eller får man tyfoidfeber då? (Jag är inte så värst dålig nu och febern och ontet i kroppen avtar för varje dag. Det är mest magen som spökar fortfarande...)

2011-06-08 @ 00:04:21
Postat av: Pernilla

Vad bra att du är bättre Jenny, måste vara fettbollarnas förtjänst :)Salmonella börjar ju ofta med feber o diarre o i lindrigare fall behandlar man inte med antibiotika. Men att ta ett avf prov är ju aldrig fel, det brukar ju kosta en hundradel i Afrika jmf med Sverige ung, om du vill spara pengar till fler fettbollar (för det måste väl vara en given present till dem därhemma?)gonatt från en kliande Pernilla (loppor?)

2011-06-08 @ 21:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0