barkaka

Jag har fått två jättefina paket på posten. Ett stort silvrigt med 25 frimärken i glada färger. Ett litet med skog och ett frimärke som det står Jambo på. Jag öppnar dem när jag blivit närmare 40 än 30.

I dag har jag lunchat med Algot, Armand och Myra på Seven-eleven där de spelade glad fransk dansbandsmusik. Vi åt ris,gari, krydda och bönor. Inte för att det är så fantastiskt gott utan för att det är det enda de har att erbjuda. Och det har sin charm att inte kunna välja. På seven-eleven bor världens gulligaste unge, objektivt sett. Han heter Prospère är tre år och går med Algot och Myra på deras "dagis". Vi gav en nybakad kanelbulle till Prospère. En nybakad kanelbulle i present en fradag straxt innan lunch kan man tycka är hur fint som helst. Men togoleserna verkar inte uppskatta kanelbullar som vi... Men i går kväll när vi hade ätit upp resterna av barkakan (en mjuk pepparkaka) som höll på att bli gammal kom det en tjej och tittade på disken och frågade efter kakan. Det gäller att inte tröttna när man håller på och upparbetar traditioner. I Villa Suédoise ska det alltid finnas barkaka.

William är med Ture och Tage till skolan för att i dag ska de proklamera mitterminsresultaten. Spännande. Jag har en tvättbalja med fyra lakan och en tvättbalja med småtvätt. Inte jättespännande. Men eftersom det är fredag känns det rätt bra att gå ner och ta tag i den innan det blir dans, bakning av barkaka och pizza. Och helg.
Trevlig vårhelg på er där hemma. Nu skickar vi tillbaks vårfåglarna så håll utkik!


Kommentarer
Postat av: Sven

Tack för småfåglarna.

2011-03-25 @ 18:53:23
Postat av: Inger

Inte nog med att vi väntar på vårfåglarna....imorgon ställer vi om till sommartid också.......egentligen först på söndag men jag gör det imorgonkväll för att komma i tid till jobbet på söndagsmorgon.

2011-03-25 @ 21:33:17
Postat av: kerstin

Skicka gärna några stycken av dom där med långa näbbar som ni har i dom stora blommorna.Kraaam

2011-03-27 @ 13:50:30
Postat av: Cina

Hej på er! Ber om ursäkt för att vi är mer än värdelösa på att höra av oss. Vi mår i alla fall bra men längtar mer än någonsin efter vårfåglarna. Fortfarande mycket snö kvar i Skärmarboda. Jag skulle önska få er adress. Karl har varit på mig många gånger om det. Fortsätt att ta hand om er! Kramar Persmans

2011-03-27 @ 16:09:15
Postat av: Evy

Hej.

Håller med Sven. Äntligen är både tofsvipan svanarna, tranorna, bofinken m.fl. här igen. Har plockat första tussilagona och nässlorna är på gång men snön ligger fortfarande på Bergtorp. Även påskäringarna har siktats söderut och beräknas nå Sverige lagom till påsk. Ha det bra och kramar till er alla!

Evy.

2011-03-27 @ 19:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0