Mot kunskapens källa!

“Nothing we do will matter in a million years. But if that is true, then by the same token, nothing that will be the case in a million years matters now. In particular it does not matter now that in a million years nothing we do will matter.”


Jag sitter och försöker förstå den här filosofikursen om livets mening men det känns som om jag har missat något. Kommer nog snart på vad det är.


Jag är lite efter. Allt går ju så fort. Ta livet till exempel. ”Dogbene Tata” säger folk omkring mig till sina barn (hälsa på tant!) Jag menar jag är ju fortfarande närmare trettio än fyrtio. Och min son och jag har nästan lika stora fötter. Det om något är ett tecken på att livet har gått fort.  Snart får de inte plats att göra avtryck på ett A4 längre. Vilket jag i och för sig slutat med för både hans och min räkning. Kanske ska börja med det igen. Då kommer jag ju märka att livet för min del står rätt stilla.


Jag tänker fortfarande att när mars kommer så ska vi åka upp till Kpalimé och plantera teak och åka till Ghana och ordna med visum till Marie. Togo är en timme efter Sverige men ibland känns det som mycket mer. När jag har hunnit samla mina tankar för dagen så sover alla i Sverige. Jag skriver till min släkt om en släktträff till sommaren och vips så inser jag att alla vet vad de ska göra alla helger i augusti redan nu! De är färdigplanerade. Hjälp! Måste nog planera lite…. Men kommer inte på något vettigt att planera in. Fortsatt oplanerad. Jag har svårt att prioritera. Året som förut var så långt är nu knappt en fingertott kvar av. Knappt ingenting om man ska planera eller plantera. Men ändå många långa dagar om man ska sitta och tänka. I dag när jag tänker inser jag det självklara (Ibland kan det tyckas löjligt självklart men på något vis så måste det ju alltid mogna inom en själv tills man är redo för det). Att jag måste lära mig mer Mina de här månaderna jag är kvar här nu. Basta. I morgon fyller sonen med fötterna år så då blir det kalaspyssel men på onsdag bär det av. Mot kunskapens källa!

 


Kommentarer
Postat av: Sven

Jag har jämt oplanerat,mem fullt upp ändå

2011-03-08 @ 17:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0