smuts

Lugnet har vilat över Villa Suédoise i dag. Tre sjuka pojkar har sovit sig genom dagen på varsin bastmatta på terassen. Myra har varit på dagis. Jag har jobbat vid datorn hela dagen och William har satt haspar på fönsterluckorna så att det inte ska regna in och monterat den nya vattenslangen. Sedan har jag ju tillbringat dagens obligatoriska timmar vid tvättbaljan så klart. numera tvättar vi inte bara för hand i kallvatten utan för hand i kallt saltvatten. Ett varningens ord till alla som tycker det verkar vara trevligt med en stor familj. Innan man skaffar (fler) barn så bör man ta i beaktande hur mycket tvätt det för med sig. Räkna noga in att barn älskar saker som inte går bort som typ mango, jordgubbar, blod och choklad och att de kissar i sängen. När jag pratar med Marie om Sverige så förstår jag på hennes sätt att prata att hon inte tror att barnen smutsar ner sig i Sverige... kanske att det inte finns smuts... eller att de inte leker i smutsen... svårt att föreställa sig hennes tankar. Nu ska vi laga hamburgare till kvällsmat, duscha och läsa lite Olof Lagerkrantz som godnattsaga. Vissa dagar i livet är inte mer spännande än så här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0