Den svagaste tanten i rosa mjukisbyxor

Barnen kan tala sanning när de nekar till att ha stoppat fågeln i tvättmaskinen. Det är nog katten säger de. Jag har däremot väldigt svårt att tro att det är katten som har badat den elekriska leksaksapan, ställt cornflakespaketet i duschen, vänt ut och in på alla smutsiga strumpor i tvättkorgen och skruvat i en tjock skruv med skruvdragaren i den vita badrumsbänken. Tage måste skratta när han föreställer sig katten köra skruvdragare.


Bra med sparår för det sänker ens förväntningar på julklappar. Önskar mig en bra sopborste med sopskyffel som är hel, en begagnad hålslev, nya strumpor utan hål, pluppar till mina örhängen och sprutgrädde.


I dag har jag få ta två mindre angenäma roller. Först fick jag agera syndabock och varit ute hos deltagare och berättat att vi säger upp en lokal och lägger ner verksamhet. Pisstråkigt. Sedan har jag utmärkt mig på skivstångspasset genom att inte ha svarta tajts och vara tatuerad råstark brud. Var den svagaste tanten i rosa mjukisbyxor. Dessutom är jag förkyld. Ingen Jenny Starfighter här inte. Någon måste ju vara syndabock och den svagaste tanten också. Och idag dan efter dan efter dan efter kladdkakans dag var det min tur.


I morgon är det chokladens dag, kulturnatten i Örebro och jag ska på Ledarutbildning steg 3 på Scandic i Västhaga. Eller vara jury i danskarusellen i Norrköping. Gud vad mycket val det är här i livet!


Kommentarer
Postat av: fraggelmorsan

Skruven i bänken kan jag förstå, för något liknande kan hända här, men jag är mycket nyfiken på hur flingpaketet hamnade i duschen?! Säg till om det får en förklaring :0)

2011-11-11 @ 08:51:28
URL: http://fraggelmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0