Utvecklingssamtal

Vi har möte med de unga i bygden. Bakar pizza tillsammans. Sedan blir det starta-klubb-möte. Jag förklarar att vi måste ha en mötessekreterare och frågar om någon vill vara det. 18 av 20 barn räcker upp handen. Två tar ner händerna när vi enas om att det är bra att sekreteraren är någon som kan skriva. Sedan fortsätter mötet med samma brinnande entusiasm i en timme till på sen fredagkväll innan det blir popcornkrig och så film. Härligt kreativa barn.




Söndagkväll med kalendern. Planering av måndagen: Vi hjälps åt med frukost och morgonrutiner från 6. Jag skickar iväg barnen till bussen och skjutsar Myra till dagis. Ture, Tage och Algot åker hem med bussen och äter mellis själva. Jag går 15 minuter tidifare från eftermiddagsmötet, åker förbi hemma och plockar upp Tage som står färdig i hallen. Vi åker raka vägen till Tages Utvecklingssamtal. William åker raka vägen från jobbet, hämtar upp Myra från dagis, hem och hämtar upp Algot som står färdig i hallen. Vi byts av på skolan och jag tar med Myra och Tage hem medans William tar Algots Utvecklingssamtal. Jag åker hem och gör kvällsmat. Så går en dag från vårat liv och kommer aldrig åter.


På tisdag har jag utvecklingssamtal och på onsdag Ture. Och snart är det jullov. Det är som om Gud planerade in det där bra med sonens nedkomst. Man orkar till december sen behöver man lite knäck, choklad och skidåkning.


Chokladkursen då? Jo den är slut. 175 små gram med choklad har jag med mig hem i form av två små kakor med bisapsmak och små dinosaurieparaliner. Men det är inte vilken choklad som helst utan den allra första som jag gjort från kakaoböna. Nu behöver jag ta en tur till Indien för att köpa en kvarn, till Togo för att hämta bönor och kolla till träden och till Hawai för att få kursen i kakaoodling av Nat... Hur ska jag få in det bland alla utvecklingssamtal...

   

 

   

...och Seth, jag vet ju att du sitter där någonstans i -08-området och läser. Äter du någon god choklad?


Kommentarer
Postat av: Set & Agneta Skyllerstedt

Så mycket choklad blir det kannske inte men vi äter en masa annat gott.

Jättekul att följa din blogg och läsa om alla tokerier som barnen hittar på.

Ha det så gott.



Kram från Set och Agneta

2011-11-22 @ 14:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0