hel helg

Så här var det förra söndagen också. Hela lördagen var jobb och så satt familjen och Hannes vid frukostbordet klockan elva på söndagen och undrade var helgen tog vägen. Jag längtar efter en hel helg. En dån där med två dagar där man inte jobbar. Det ska bli fint när det blir nästa gång. Sånt är livet. Man verkligen uppskattar bara det man får längta efter. Vi är tokigt ute när vi tänker att vi bara ska sträva efter lyckan. Vi borde uppskatta helgerna med bara en ledig dag som förutsättningar för lyckan. Lyckogrundande. Sjukpenningsgrundande. Jag fick min SIG nyss sänkt till noll. Nu har jag handskrivit ett gulligt brev till FK och hoppas på att de tar sitt förnuft tillfånga. Bästa handläggare på försäkringskassan; fånga förnuftet. Sätt det i bur och släpp ut galningen i dig. Och jag kommer uppskatta när min SIG höjs.


I dag söndag har vi varit på Arvids kalas. 4 år blev han och vi fick fika. Algot fick en tupp och vi fick en hel tårta med oss hem. Hem och börja röja i magasinet för att göra hönshus där. Eller tupphus. Igen. Vi har röjt där ett par gånger förut men aldrig kommit till botten av boss, järnskrot och prylar. Barnen tycker Arvid är gullig och önskar sig fler små tremänningar och kusiner. Vi har ju inga alls, klagar de. När vi räknar efter har de 35 tremänningar och kusiner. Det tycker inte jag är något att gnälla över. Och dessutom finns det god chans för fler med 15 könsmogna kusiner och syskon som kanske kommer att få barn. Släkten är bästa fallskärmen! Vi får nog skaffa ett par hönor till den ensamma tuppen.

   


Söndagkväll
- Byggde ni något parkeringshus på praktiken Tage?
- Nej inte direkt men vet du vad jag fick göra? (Med triumf i rösten) Lufta element!

Jag planerar veckan som kommer i jobbtelefonen. Måndag kvalitetssäkringsmöte. Tisdag simskola. Onsdag föräldramöte. Torsdag kvällsjobb. Hm. Planeringskonferens fredag och lördag. Och så söndagshelg då. Lyckogrundande.

Dagens spar: Bytardagspresenter till Arvid. Äpplen nedlådade och inpackade i verkstan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0