Matar, torkar, slår och hänger.

Matar. Barnen med bönsallad. Kaninerna med kål. Katten med en liter grädde. Rådjuren med äpplen. Komposten med matrester. Tippen med gamla barnvagnar och lära-gå-bilar. Tvättmaskinen med omgång efter omgång. Surdegen med rågmjöl.

Torkar. Myra i rumpan. Bort kattbajs ur öppna spisen. Äppelmos från köksbordet. Kläder i torktumlaren. Trattkantareller i hela köket på tidningar från 2010. Tårna fulla av svartvinbärssylt. Tårarna som kommer ibland.

Slår. In födelsedagspresenter. Runt. In öppna dörrar.

Hänger. I trädgården. Med gräsklipparen. Tvätt inomhus (hösttecken). I en skör tråd. Och dinglar med benen.

Ser. På saker ur olika perspektiv, mest gamla och välkända men några nya.

Drar. Mitt strå till stacken. Saker i långbänk. En vals med Sanna. In över nejden. Fram som en orkan. Till jobbet. Åt fanders. Täcket över huvudet. På munnen.



Veckans husmorstips! Gör alltid åtta pannacotta om ni är sex i familjen. Oftast är det någon kompis eller förälder på middagsbesök och sedan är det mycket lättare att gå upp och baka söndagsfrukostbröd om man vet att det står en överbliven pannacotta som bara man själv vet om i kylen.

Dagens spar: Sprang inte Norasjönrunt i helgen. Sparade 270kr + bensinkostnad in till Nora och tillbaks. Ångrar det faktiskt. Men om man ser det positivt så har jag nu faktiskt ett helt år på mig till nästa års tävling. Då hinner jag bli precis hur bra som helst… Dessutom hinner jag kanske samla ihop en sambaorkester. Jag har plockat 30 liter svamp. Tage har gjort en sparburk istället för kvällssaga. Det är tur att barnen själva är pedagogiska när man som förälder brister.

   

William föreslår att jag ska torka svampen i torktumlaren. Jag är skeptisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0