Smörj

Vi jämför fötter jag och Julien. Svullna , ömma fötter med sprickor och sår av dansen. Vi langar ut de sista trummorna till parkeringen i snögloppet och snålblåsten. Det är råkallt i Hällefors ikväll och oset av thaimat ligger tung över det lilla torget. Vi har dansat sen tio i morse och alla dagar och alla kvällar sen tidernas begynnelse. Typ. Bilnyckeln är borta. Men vi kan väl gå hem säger jag glatt. Det är ju bara 5-6 mil. Vilken tur att vi inte ska ända till örebro. Ja! och vilken tur att det är så härligt väder fyller Julien i ger mig en mörk blick och går in på thaigrillen och värmer sig. När vi kör förbi Nora vaknar Maurice till och frågar på ewe om vi är trötta. Aldrig trötta svarar vi, som frågan kräver. Bon travaille aujourd'hui! Nu ett glas vin och smörja fötterna i sängen. Och imorgon bitti är det smörj för de barn (eller danslärare) som väcker mig innan åtta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0