Brister

Ofta kör barnen tysta leken. Den här morgonen går det riktigt bra. Jag tar tid. Maxtystnaden uppgår till 7 Sekunder. På vägen till born kör de samma lek igen. Fast tvärtom. Man får inte vara tyst! Det är sånt här som gör en gråhårig.

Fem timmar och tjugo minuters städning av skolan. Det var den soliga dagen. När vi åker hem mörknar det.

Familjen ska se melodifestivalen. Fem minuter efter start sitter w ute på taket och vrider på antennen i minus 20grader. Tage poppar popcorn, Algot står i duschen, Ture är på kalas, jag och myra håller på att flytta ut garderoberna ur hennes rum där dansarna får bo så länge. Julien ringer från Accra och är redo. Jag får kalla fötter. Vad har jag gjort. Han åker om en timme från Ghana med turkish airlines via istanbul till Sthlm. Har jag fixat det här? Ja tydligen. Jag har ju sagt att jag inte alltid tänker igenom allt helt innan jag startar. Man kan se det som en styrka eller en brist. Sen bär det. Ibland brister.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0