Falsksåld bil

Det snöar. Jag och Julien bär in sex matkassar. Klockan är tio på kvällen. Jag värmer risgrynsgröt och ställer fram kanel och socker. Julien rynkar på näsan och tar lite palmsprit och en banan och går och lägger sig. Jag äter risgrynsgröt ensam och ringer till marie som sitter gömd hos grannfrun. Tontonvi är tagen av militären. Han har sålt bilen och gjort av med pengarna. Pengarna var våra och bilen står skriven på Eric. Nu har det gått för långt. I morgon tänker jag skriva till Borgmästaren och väcka åtal mot honom. Struntar att han är i familjen. Här går min gräns. Jag och Marie gör upp att hon ska gå över till huset och se om militären är där. Om de är där ska hon bippa mig så att jag kan ringa tillbaka direkt. Dansbenen är trötta och huvet fullt av ledningssystem. Och här står jag och väntar på ett bipp från Afrika. Jag har bokat upp zondede, handlat, förhandlat, färdigställt en genusansökan och poserat för en fotograf från etc och nu ska jag bara Alfons Åberg. Gonatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0