Multisportväder

Söndag
Det snöar. Fasen. Jag som skulle utnyttja barmarken till att springa idag. Vaknat för sent. Om två timmar kommer gästerna. Strålande start på 2012. I ett ymnigt snöfall, med bästa champagnehuvudvärken och med trasiga joggingskor ger jag mig ut. Om någon möter mig kommer de tro att jag avgett ett nyårslöfte. Men det har jag inte. Inte ett enda. Och jag möter ingen. Degen är färdigjäst och överjäst när jag kommer hem och jag är dyngsur. I dubbel bemärkelse.

På kvällen åker barnen skidor och vi bygger en gigantisk snöborg. Det är riktigt riktigt roligt. Sen popcorn och the och världens grymmaste film, Soraya M. Jag mår dåligt efter den. Fy vad människor kan göra mot varandra.

Måndag
Skulle jobba idag och gå med barnen på bio. Istället ligger jag hemma med tråkmigrän. Försökte maila lite och handla men då övergår allt i illamående. Ute har snöborgen regnat bort tillsammans med all lust att gå ut. Det här är multisportväder. Igår morse jogging, sedan skidor på kvällen och nu idag kan man simma längs vägarna. Ska det vara så här hela vintern? Det finns snart inga anledningar kvar att inte åka till Togo. Mangon på Ica kostar idag 29kr/st!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0