Vem bryr sig om mat?

Måndag
ICAs marknadsföringsblad i form av en julkalender med ett nytt extrapris varje dag har kommit i postlådan. Det är svaret på frågan hur man får in lussebullsbak i 100kr-regeln. Måndag vetemjöl 5kr, torsdag saffran 5kr, onsdag smör 20kr.



Vi har fått flera påsar färdigstyckad älg av pappa. Lovely. Jag tar upp en gammal kalvstek som vi äter med vildris utan minsta uns grönsaker. Handlar för 75kr.

Tisdag
Havregrynsgröt för att använda vårt goda äppelmos. Stekt gröt till mellis.
Spenatsoppa med ägghalvor och veggoburgare med nybakta små hamburgerbröd för att göra av med gamla sesamfrön. Och gammal smörgåsgurka.

Fortsätter göra av med frön. Sätter alfalfa på groddning och rostar solroskärnor. Första plåten blir bränd. Andra plåten blir bra. Till detta årets mest fantastiska fruktsallad med mango från Togo, granatäpple direktimporterad från Marocko, Ingrid marie från Ica och hallon från frysen. Solroskärnorna är härskna men resten är bland det godaste jag ätit.




Onsdag
Går in på Ali Baba. Handlar inget ätbart. Köper en mascara för 29kr. Äter sallad på gröna grodan på styrelsemötets bekostnad. Googlar på Pressbyråns öppettider när jag åker hem sent på kvällen. Nöjd med att de öppnar 5.30 imorgon. 

Torsdag
Morgonkaffe på Pressbyrån vid sextiden på väg mot Vänersborg.
Äter en fantastisk vegetarisk vedugnsbakad pizza i Herrljunga på ett entimmesstopp med kollegorna på vägen hem. Hit ska jag ta med Marie när hon någon gång kommer från Togo. Hittar en Reisenkola på ett säte på tåget som jag äter upp :). Mätt och nöjd.

Fredag
Heldagsmigrän. Alltså ingen mat går åt under dagen. Sover. Bonden från Gyttorp levererar fodermorötter. Egentligen för att utfodra hönsen och kaninen. Men man kan ju inte förbjuda barnen att ta en när de blir sugna.
På kvällen är det dags för tacos. Tage och jag bakar tortillas. De blir inte bra men inte skitdåliga heller. På det stora hela en ok tacomiddag utifrån förutsättningarna. Och sedan, till efterätt, citrongräspannacotta med passionsfruktsås gjord på de första passionsfrukterna från trädgården i Aneho. Fantastisk gott. Délicieux!




Lördag
Middag hos mamma. Den bästa av alla restauranger. Köttbullar, brysselkål och efterätt. Lugn och ro.

Söndag 
Vem bryr sig om mat. Jag har öroninflammation och håller på att dö. Det är som att föda barn, fast ur örat. Enda braiga är ju att jag kan baka morgonbröd till adventsfrukost för jag är ändå uppe och vankar i smärta. Massor av the på ingefära och så en kvällstur till akuten i Linde och lite morfin när inget annat hjälper.
11 veckor check.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0